تشخیص ترکیدگی با دستگاه

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه یکی از خدماتی است که ساکنین ساختمان ها در شهر تهران به آن نیاز دارند. معمولا در ابتدا ساکنین ساختمان توجه به این موضوع نمی کنند تا زمانی که علائمی همچون افزایش مبلغ قبض آب، صدای چکه آب از دیوار، تشکیل نم و رطوبت در دیوارها و سقف، کمبود فشار آب به وجود بیاید. به علاوه نشت یابی لوله فاضلاب اگر به موقع انجام نشود می تواند خسارت ها مالی و جانی بسیاری را برای ساکنین منازل ایجاد نماید.

این مقاله تجربیات کارشناس ترکیدگی لوله شرکت فیکس پایپ در زمینه نشت یابی لوله با دستگاه می باشد که قصد داریم آن را با شما به اشتراک بگذاریم تا علاوه بر آشنایی با عوامل نشتی و ترکیدگی، بتوانید با بکار گیری این نکات ترکیدگی در لوله های آب و فاضلاب را در نقطه شروع متوقف کنید

علت ترکیدگی لوله آب و اهمیت تشخیص آن

همانطور که گفتیم نشتی و ترکیدگی لوله ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که با توجه به نوع سرویس و نگهداری لوله ها متفاوت است. پوسیدگی و فرسایشی شدن لوله آب و فاضلاب یکی از عوامل تاثیر گذار بر ترکیدگی لوله ها است. عوامل دیگری همچون یخ زدگی لوله ها را هم می توان دلیلی بر ترکیدگی لوله ها عنوان کرد. اهمیت تشخیص ترکیدگی لوله در این مواقع بسیار مهم است مخصوصا در فصل زمستان که نیاز بیشتری به آب گرم احساس می شود . با تعویض لوله ها و عایق کاری آنها می توان تا حدودی این مشکل را بر طرف کرد.

یکی دیگر از مواردی که در رفع ترکیدگی لوله با دستگاه باید در نظر گرفته شود استفاده کردن از شرکت های با سابقه در زمینه نشت و تشخیص ترکیدگی می باشد زیرا بسیاری از لوله ها در انتهای دیوارها و کف ساختمان ها جاسازی شده اند که یافتن این لوله ها برای افراد معمولی کار بسیار سختی می باشد.

مهمترین عوامل ترکیدگی لوله آب 

  • ضربه خوردن لوله آب و فاضلاب
  • مستهلک شدن لوله ها با توجه به عمر مفید آنها
  • لوله گذاری در مسیرهای اشتباه و پر خطر
  • استفاده از لوله های بی کیفیت و نامرغوب در اجرای پروژه
  • یخ زدگی و منجمد شدن لوله ها
  • استفاده نادرست از ابزار لوله بازکنی در زمان گرفتگی لوله ها