بازسازی ساختمان به ویژه فضاهای داخلی آن، اهمیت خیلی زیادی داره. تصور کنید در خانه‌ای نوساز زندگی می‌کنید. همه چیز جدید و مدرن هست امّا دیوارها ترک برداشته و سقف نم زده باشه یا با وجود صرف هزینه‌ی زیاد، طرح و رنگ و متریال مورد استفاده در دکوراسیون اتاق‌ها و آشپزخانه، ترکیب چشم‌نوازی نداشته باشن. حالا در مقابل، فکر کنید در خانه‌ای چند سال ساخت ساکن هستین. خانه‌ای که با مشورت و کمک متخصصین حرفه‌ای به شکل 0 تا 100، بازسازی ساختمان شده. زیرساختی قدیمی داره امّا از سقف تا کف اون به خوبی بازسازی و تعمیر شده. شما زندگی در کدام خانه کدام خانه رو ترجیح می‌دین؟!

چه بسا منازل نوسازی که به خاطر طراحی نامناسب یا عدم توجه و مراقبت ساکنین آن‌ها، فضایی مرده با تجهیزاتی آسیب دیده دارند. جلوه داشتنِ محیطِ منزل، مقوله‌ای کاملا مجزا از عمر ساختمان و گران‌قیمت بودن اون هست. همه قبول داریم. درسته؟! پس می‌شه خانه‌ای قدیمی داشته باشیم امّا با رسیدگی کافی و مراقبت ویژه، اون رو تبدیل به خانه‌ای دلنشین و دوست داشتنی کنیم.

چرا باید سرویس بهداشتی و حمام رو بازسازی کنیم؟

از فضاهای ساختمان که معمولاً به بازسازی و مراقبت مرتب احتیاج دارن، سرویس بهداشتی و حمام هستن. اگرچه در طول روز، زمان محدودتری رو در این مکان‌ها سپری می‌کنیم، امّا این فضاها تعیین کننده‌ی بخش زیادی از آسایش و سلامت جسم و روان ما هستن. در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام هم، مثل هر بخش دیگه‌ای از منزل، می‌شه با توحه به راهنمای بازسازی ساختمان و استفاده از روش‌هایی بسیار ساده و پیش پا افتاده، فضای این بخش‌های خانه رو از این رو به اون رو کرد! این روش‌ها چی هستن؟ صبور باشید تا براتون بگیم!

بهتر است در ابتدا، عواملی که ما رو ناچار به بازسازی سرویس بهداشتی و حمام منازل می‌کنن، بشناسیم. این عوامل رو می‌شه در 4 مورد کلی خلاصه کرد:

  1. قدیمی شدن طراحی و دکوراسیون اون‌ها (می‌تونه باعث دل‌زدگی بشه)
  2. فرسودگی تجهیزاتی مثل کاشی، کف پوش، شیرآلات و …
  3. فرسایش و ترک خوردگی لوله‌های آب و فاضلاب
  4. محدود بودن فضای سرویس بهداشتی و حمام و ضرورت ایجاد تغییراتی در دکوراسیون